Vähän aikaa sitten Fantasiinan blogissa oli arvonta, jossa piti keksiä joku hullunhauska tai haastava juttu mitä marsipaanista voisi toteuttaa.. Pikkusiskoni 10-vuotissynttäreihin liittyen (teemana mummokutsut) minulla muodostui idea hauskannäköisestä pikkumummosta, joka istuu suuren lankakerän päällä kutomassa. Lankakerä olisi siis kakku ja mummo marsipaanista. Pikkusiskoni vietti tänään juhlia luokkakavereidensa kanssa juhliaan ja pääsin toteuttamaan ideaani. Pitää sanoa, että hirvittävän vaikeaa tuo marsipaanista muotoilu on. Huoh. Tuore marsipaani venyy ja vanuu ja lössähtää ja menee lyttyyn ihan omia aikojaan. Mä en käsitä, miten marsipaanista saa muotoiltua jotain niin, että se ei lösähdä ja mene pilalle. Ehkä mä vielä joskus onnistun. Tyytyväinen tekeleeseeni silti olin. Tosi vähän olen ihmishahmoja tai ylipäänsä yhtään mitään marsipaanista vääntänyt, joten siltä kantilta ajateltuna tämä onnistui kyllä oikein hyvin. :)

1797636.jpg

Vähän toisesta vinkkelistä:
1797645.jpg

Kaksi kuvaa kun molemmat vähän hämäriä enkä ollut varma kumpi olisi parempi. :D

Tuo mitä tuo mummu tuossa kutoo, niin se on MMF:ää. Muuten koko koriste marsipaania.